한 여행자의 죽음을 마케팅으로 사용한 몰상식한 AirportParkingReservation

블랙커피 2014.09.22 18:42:23

오늘 스팸/광고용 이메일을 확인하다가 We Are Sincerely Sorry 라는 제목의 이메일을 AirportParkingReservations 라는 회사에서 보내서 궁금해서 열어봤어요.  AirportParkingReservation은 공항 파킹을 검색하고 예약할수 있는 third party 회사입니다.  보통 이런 제목의 이메일은 회사가 실수로 잘못된 쿠폰이나 정보를 이메일로 보냈을때 사과하는 척(?) 하면서 더 나은 쿠폰을 메일로 보내는 방식의 일종 노이즈 마케팅용으로 많이 사용하더라고요.  그냥 어떤 쿠폰을 보냈을까 해서 읽어보니 아래와 같은 내용이었습니다.


We Are Sincerely Sorry 


We would like to sincerely apologize for the last marketing email sent that has caused frustration and grief for our customers. We strive to provide our customers with the utmost service and respect; however, we fell short on this commitment. There is no excuse for the topic of the recent email sent to our customers, and we can only extend our deepest apologies to those disrespected by it. We have ensured that any marketing or communication sent from our company will not contain any sensitive or offensive content of that nature. We appreciate your continued business with us and apologize once again for this unfortunate event. 


Sincerely, 

AirportParkingReservations.com


읽고나니 갑자기 도대체 어떤 내용의 이메일을 보냈길래 이렇게 열심히 사과를 하나 궁금해서 이전에 보낸 이메일을 찾아봤어요.  


메일을 찾아서 읽고서는 저 진짜 깜짝 놀랐습니다.  아래와 같은 내용의 이메일을 Can On-Airport Parking Kill? 이란 제목으로 보냈더라고요.


Can On-Airport Parking Kill? 


Last week a 55 year old man was found dead at a Chicago O'Hare parking lot. He was found lying on the ground unresponsive at around 7:15 am. The Chicago police did not find any signs of a homicide and an autopsy is to follow. 

There could be many reasons for the cause of this man's death, but based on the story one possible reason could be stress. The process of arriving to the airport, getting through security, and boarding the plane can be very stressful. 

Many airlines and travel industries have implemented technology to make traveling easier such as through buying airfare online, booking hotels and renting cars, and even reserving off-airport parking through an app. Don't be late and end up in a crate. Save stress and possibly anything worse by utilizing technology and reserving all your travel needs in advance. 


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이 회사에서 마케팅 하는 직원은 어떤 생각으로 이런 광고용 메일을 쓸수 있는지, 어떻게 제대로 알지도 못하면서 한사람의 죽음을 이런식으로 무자비하게 마케팅으로 쓸수 있는지 모르겠어요.  회사에서 사죄 이메일을 보냈으니 정당한 조치가 취해졌을거라 생각되지만, 정말 이 글을 쓴 직원을 죽은분의 가족이 sue 했으면 좋겠다는 생각이 들면서 참 씁쓸했습니다.  어떻게 사람이 죽었는데 정황도 모르면서 쉽게 아무렇지도 않은듯 "Don't be late and end up in a crate." 이런 용어를 쓸수 있을까요? ㅠㅠ