파랑새를 close하라는 메일이 갑자기 왔습니다..

리베르탱고 2016.01.08 03:41:02

메일 내용은 아래와 같습니다.



We are writing to let you know that we have observed unusual usage patterns on your Bluebird Account. Because of this, effective immediately, you will no longer be able to add money to your Account.1 We have made this change in accordance with Section 22.d of our Member Agreement, which you can view here.

Please be aware that you continue to have full access to the funds on your Account and can withdraw them at any time.

Once your balance reaches $0, please close your Account online via your Profile page accessible here. Scroll down to the Close Account section and click “Close Account.”

If you have any questions or would like to inquire further about this issue, you may write to us at the following address:

American Express
C/O Customer Relations 02-04-40
4315 S 2700 W
Salt Lake City, UT 84184-0440



대체 어떤게 unusual usage pattern인지 모르겠습니다. 저는 500불씩 기카를 사서 월마트에서 로드하는 방식을 사용하였습니다. 예전에는 아멕스카드로 사다가 최근 두달은 체이스로 사고 있구요, 기카 구입관련해서 워닝받은적은 없습니다.  렌트, 자동차 할부금, 체크발행(매달 내는 기부금)에 파랑새를 사용하고 신용카드 빌페이와 같은 위험한 짓을 일체 하지 않았습니다. 파랑새 사용액은 매달 1000불 남짓 되구요.


이런 상황에서 저는 어떻게 대처하는게 좋을까요? 혹시 이런 상황이 발생한 적이 있으신가요..?ㅜㅜ