IHG 에서 작년 실적을 발표 하면서 2019년 안에 point pricing 에 변화가 있을거라고 예고했습니다.
- Loyalty room revenue contribution up 4%pts in 4 years to 43%, including ~50% in the Americas.
- Loyalty members 7x more likely to book direct, and deliver a 25% stay premium.
- Testing new features for 2019 roll-out, designed to increase member engagement with variable point pricing.
*onemileatatime 에서 예측한 세가지 시나리오:
- IHG could introduce expanded peak and off-peak season pricing, where the cost of a property varies based on the dates
- IHG could more closely make redemptions revenue based, where the cost of a redemption is closely tied to the cost of a hotel stay
- While IHG already offers Points & Cash redemptions (where you can pay some cash to reduce the cost of your award by 5,000, 10,000, or 15,000 points per night), they could instead make it so that you can redeem any number of points towards the cost of a stay, to reduce your cash component
위에 3번에 해당하는 몇년전 힐튼이 도입한 포인트+캐쉬 의 형식으로 바뀔 경우 아래와 같이 Slide 바를 이용하여 포인트와 캐쉬 차감률을 정하는 방법이 될 확률이 있습니다.
If the hotel usually cost $129.88, for example…
You could instead choose to redeem 5,000 points and spend just $111.91.
출처 onemileatatime
현재로서는 개악이 될지 개선이 될지는 두고 봐야 할거 같습니다.
어떤 방식으로 바뀌게 될지 의견 보태주세요.