출장으로 LAX-SJC 구간을 왕복했습니다.
알라스카항공 였는데, 돌아올때 탑승 하려고 하니 게이트에서 저보고 저쪽에 가서 새 보딩패스 받아갖고 오라고 하더라고요.
그래서 뭐지? 하면서 시키는 대로 가라는 곳에 가니까 퍼스트클래스로 업그레이드가 되어 있다고 퍼스트클래스 자리의 보딩패스를 주네요 (단거리 구간이라 퍼스트가 별 의미가 없지만)
그리고 그 다음날 뜬금없는 이메일이 두개 왔습니다.
The special assistance you offered to your fellow passenger has been brought to our attention.
Your display of kindness truly made a difference. On behalf of our Horizon Air Flight Crew, please accept this gesture of our appreciation. I am including a Discount Code for your use. Please reference the appropriate code below at the time of booking. To use your discount, go to alaskaair.com/planbook and enter the Discount Code into the Discount Code field on the right side of the booking form.
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이러면서 250불짜리 코드가 하나 들어와 있네요.
그리고 또
On behalf of our Horizon Air Flight Crew, please accept my apology for your recent travel experience. As a customer service gesture, I am including a Discount Code. Please reference the appropriate code below at the time of booking. To use your discount, go to alaskaair.com/planbook and enter the Discount Code into the Discount Code field on the right side of the booking form.
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이러면서 15불짜리 코드가 또 들어와 있습니다.
왜 주는건지 영문을 모르겠지만 굳이 전화 걸어서 물어보진 않겠습니다. ㅋㅋ