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마일모아 게시판   [질문-항공]
[업데이트: AA 보상] [업데이트: 일요일 표로 변경] DFW 공항인데요, 제 예약이 없다고 합니다 (AA로 JAL 발권)

행복하게 | 2023.06.16 18:23:09 | 본문 건너뛰기 | 댓글 건너뛰기 쓰기

01-17-2024 업데잇

작년 8월인가 9월에 AA 에서 보상이라며 5천마일 주고서는 자기네들은 할만큰 했다는 식으로 나왔었어요.

US DOT 에도 리포트 했었는데 별다른 소식이 없었고요.

그래서 그냥 포기하고 있었는데 US DOT 으로 리포트 한것의 답인지 12월 말에 AA 로부터 답변이 왔어요.

너의 비행기 티켓은 다른날자로 변경해 주었고 우린 보상도 해줬다 이러면서요.

그래서 제가 물론 AA 에서 비행기티켓 다시 해줬고, 5천마일 보상 해 주긴 했는데, 구글 검색하니 5천마일 벨류가 $66.5 이라고 나와.

그런데 난 3박4일의 여행을 손해를 봤어. 이건 누구에게 보상받을수 있는거야? 라고 물었습니다.

그랬더니 AA 쪽의 시스템에러로 니가 손해를 봤으니 보상을 해주겠다고 하네요.

조건은 다음과 같습니다.

 

As the operating carrier, we find for those customers traveling internationally, our liability is governed by a series of treaties and agreements commonly referred to as the Montreal Convention. The Montreal Convention sets forth the limits of an airline's liability; however, it does not require a payment based solely on a customer being delayed nor does it cover personal time lost, pain and suffering or emotional duress as these are too speculative or remote to be foreseeable and are, therefore, not recoverable.

That being said, there are some situations that would be considered of what can be described as compensatory damages for which you can place a dollar value - with supporting documentation - like hotel accommodations, meals, ground transportation, etc. Should you have receipts or supporting documents for your claim, please submit them to us for review. Please note: Our auditors require itemized receipts for all expenses being claimed. We are unable to accept booking confirmations emails as documentation.

Please provide the following documentation as it applies to your situation (please utilize the checklist below to assist you in this effort). When all of your supporting documentation has been submitted, please allow 18-21 business days for review. If additional information is needed, we will let you know. If the documentation requested is not supplied, we may be unable to honor your request.

• Travel/Trip Insurance: Statement from your insurance provider or credit card company of what costs are recoverable, those which are not and any received or expected settlements for the flight of concern. Documentation must include the insurance company's letterhead and contact information.

• Itemized receipts for all expenses you have paid and are related to your claim. Please note, cash receipts on prepaid expenses can be provided if the vendor, tour company or travel agency who the funds were paid to are local within the passenger's country of residence. 

Prepaid hotel

  • •Itemized, guest folio/guest account card. Original receipts and booking confirmation for all expenses you have paid and are related to your claim.

  • •Documentation showing any received or expected settlements, refunds or credits for this loss from your travel agent or hotel indicating the booking was unused and non-refundable and no credits/vouchers provided for future use. Documentation must include the company's letterhead and contact information.

 

Simply add each receipt image individually to your reply as an attachment file. You can use your smart phone to photograph your receipts and submit them with any supporting documents using file types such as, JPG, TIF, BMP, PNG, GIF, DOC, PDF and XLS. It's important to note that our system cannot process High Efficiency Image Files (.heic) which are proprietary to certain technology devices. Also, the images need to be clearly legible. 

Please also include your full mailing address in your response as any reimbursement check will be sent via the postal service.

 

모든것은 예약 확인서류와 돈을 지불했다는 영수증이 필요합니다.

스이카 버스카드 충전한것도 충전하고 사용하지 못했다는 증거사진 보내니 보상금액에 넣어주네요.

US DOT 으로 리포트한 덕분에 얼마라도 보상을 받게 되었습니다.
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06-22-2023 업데잇

AA 에서 이메일이 왔어요. 

IMG_9082.jpeg

얼마의 마일을 주는건지는 아직 몰라요. 

JL로 끊었던 마일도 아직 환불이 안되었고요. 

이 상황에 제가 어떻게 대처하는 것이 좋을까요?

 

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작년에 aa 마일로 jl 예약을 했어요. 

오늘이 가는날인데 제 항공권이 리펀이 되었다고 합니다. 

제 aa 앱에는 예약한 상황이 여전히 보이고요, 

마일리지던 돈이던 아무것도 리펀받은 것은 없습니다. 

지금 슈퍼바이저 불러준다고 하는데 어떻게 대처해야 할까요?

저 오늘 꼭 가야하는데 말이에요. 
 

 

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두시간째 통화중이고 오늘 비행기는 못타네요ㅠㅠ

슈퍼바이저가 통화하다 저에게 넘겨줬는데, 

내일도 자리 없고 일요일이나 되야 해줄 수 있대요. 

인천가는걸로 인도스 해달라 요청했는데, 마일리지 차감 차액을 내야한다고 그러네요. 

제 잘못도 아닌데 내가 왜 차감액을 내야 하냐 했는데 기다리리 하고 계속 음악만 나오네요. 

 

일본 호텔 예약 했던거 다 날리게 생겼어요ㅠㅠ

 

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일요일 인천으로 바로 가는걸로 인도스 받았어요. 

같이 걱정해 주시고 조언 주셔서 감사합니다. 

 

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호텔 업데잇

첫날 Westin 요코하마 -  숙박권 사용해서 예약했었고, 심지어 공항가기전 체크인까지 해놨었어요.

조금전에 전화해서 비행기 못타서 못간다 했더니 캔슬해주고 숙박권 돌려준다고 합니다.

 

둘째날 - 아고다 통해서 료칸 레비뉴로 예약, 결제완료 - 프리캔슬 요청했는데 해줄지 모르겠어요.

 

셋째날 - 파크하얏트 도쿄 - 포인트 예약 - 72시간 캔슬프리인데, 미국날자로 따지면 캔슬프리인데, 일본 시간으로 따지면 72시간이 안남았거든요.

일단 마일은 다 돌아왔는데, 1박 차지할까 걱정되네요. 커스터머 서비스 전화하니 프리캔슬 기간이라고 하면서 Fee 없을거라고 하는데, 일본 시간으로는 72시간이 안될 수도 있어서 확인하려고 전화했다고 하니 파크 하얏트 도쿄로 전화해서 더블체크 하라고 하네요. 파크하얏트 도쿄로 전화해 봐야 할까요?

 

아침부터 놀란가슴이 진정이 안되서 머리도 잘 안돌아가네요.

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