이메일 전문입니다.
We are reaching out regarding your Bilt Rewards Membership and associated Points balance. We have reason to believe that behavior on your account demonstrates an intent to engage in sustained misconduct and wrongdoing in connection to the program.
Pursuant to the legally binding Bilt Rewards Terms & Conditions, Bilt has the right to “reject, revoke, cancel, terminate, or suspend any membership, benefit, and/or any and all points, or take any other action at its discretion, at any time, if Bilt, believes: (a) the member has (1) violated any of the program rules; (2) acted in a manner inconsistent with applicable law, regulations or ordinances; (3) engaged in any misconduct or wrongdoing in connection with the program; or (4) engaged in abusive, fraudulent, inappropriate, or hostile conduct in connection with the program.”
This letter serves as formal notice of the closure of your Bilt Rewards Membership and, effective immediately, the forfeiture of any remaining Bilt points.
Please note that all capitalized terms used but not defined herein shall have the same meanings as defined in the Bilt Rewards Terms and Conditions.
Sincerely,
Bilt Rewards Team
일단 고객센터에 연락했는데, 메일 주소는 공식메일이 맞고 실수로 보내졌을 수도 있다고 합니다.
Bilt는 정상적으로 Rent 내는 것에만 사용했고, 5번 미니멈 사용횟수 채우기 위해서 가끔 스타벅스에서 커피사마신게 전부인데,
갑자기 Violoation이 있다고 하니 황당하네요...
1년 넘게 Rent를 이걸로 내온터라 포인트가 꽤 쌓여있는데 혹시 모르니 Cashback을 하거나 다른데로 미리 넘겨놔야하나 걱정입니다.
혹시 유사한 경험 해보신 분들 있으신가요?
저도 방금 같은 메일을 받았습니다. 저도 정상적인 rent와 카드결제만 했습니다. 처음에는 피싱이라 생각했는데 제 이름이 본문에 들어있고 제 이메일 정보도 정확해서 피싱은 아닌것 같네요. 로그인해보니 아직 계정이 정지되거나 포인트가 몰수되지는 않은 상황입니다.
시스템 오류가 의심되네요... 저도 아직 포인트는 정상적으로 있고, 고객센터에서도 자기들이 체크해본 바로는 계정에 아무 문제가 없다고 합니다. 뭔가 실수로 일괄 발송된 모양인듯합니다...ㅎㅎ 순간 철렁했네요
네 다행히도 방금 실수라는 이메일이 왔습니다.
Please disregard the previous email you received regarding loyalty program misconduct. This was sent in error, and your account is currently in good standing. We apologize for any confusion this may have caused and have added 250 points to your account as a courtesy. As always, please reach out with any questions.
저는 Bilt 카드가 없는데도 불구하고 (만든적도 없고) 똑같은 이메일 받았습니다. 송신 이메일은 Bilt Rewards <members@alerts.biltrewards.com> 입니다. 이거 신고해야 할까요?
스캠이라기에는 뭔가 링크도 없고 황당합니다...ㅎㅎ
저도 같은 메일 받았네요...
뭔가 엑션을 취해야 할까요??
고민되네요...
저는 일단 고객센터에 Double check 했는데, 많은 분들이 같은 메일을 받으신것으로 볼때는 시스템 오류같습니다
이번에 모기지가 Mr. Cooper로 팔려서 나도 Bilt카드 하나 만들까 하다가도 이런저런 문제로 골머리 앓는 분들의 글/댓글을 보면서 선뜻 마음이 움직이질 않네요. 잘 해결되시길 바랍니다.
바로 잘못된 메일이라고 무시하라고 다시 메일 왔네요!!
Bilt Scare! Erroneous Account Closure Notice Sent Out
https://dannydealguru.com/bilt-account-closure-notice/
같은 이메일 받고 식겁해서 앱에 들어가 보니 포인트는 살아 있어서 황급히 하얏트로 다 옮겼는데, 곧 실수였고 courtesy로 250포인트 넣어 준다고 이메일 오더라고요... 포인트가 그리 많진 않았지만 그렇다고 당분간 하얏트 숙박 계획은 없는데 ㅠㅠ
실제로 렌트가 아닌 비용 몇 가지를 ACH로 내고 있다 보니 오류가 아니라 정말로 올 게 왔구나 싶어서 더 당황하고 말았습니다...
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