1. Indexer lights AOA | 9. Eyebrow warning lights | 17. Landing gear indicator lights |
2. Indexer lights REFUEL/NWS | 10. MFD | 18. AOA indicator |
3. EW panel | 11. Airspeed in MACH and knots | 19. ADI |
4. Digital RWR, see below for details | 12. Altitude indicator | 20. CLIMB indicator |
5. DED | 13. OIL pressure | 21. HSI Horizontal Situation Indicator |
6. Backup Attitude Director Indicator | 14. NOZZLE position | 22. Standby magnetic compass |
7. FUEL FLOW indicator | 15. RPM | 23. FUEL Indicator |
8. Eyebrow warning lights | 16. FTIT Fan Turbine Inlet Temperature | 24. WARNING lights panel
|
1.Target Separation light(unstack symbols) | 6. ECM standby/Exmit display | 1. Filter priority threats (push to enable) |
2. RWR display | 7. Priority mode enabled light | 2. Priority mode button |
3. Chaff and Flares available numbers | 8. Unknown radar sources enabled light | 3. Target Separation button |
4. Low altitude threats warning | 9. Missile launch warning light | 4. Unknown radar sources button |
5. Chaff and Flares available numbers | 10. RWR active light | 5. Naval threats Priority button |
6. ECM standby/Exmit display | 11. Jammer enabled light | 30. Fuel Quantity selector knob
|
1. Landing gear indicator lights | 4. HSI heading distance in miles | 7. Kneeboard |
2. AOA indicator | 5. HSI course in degrees | 8. CMDS see pic below for details |
3. ADI | 6. HSI | 9. UHF Channel #
|
1. ALT button | 4. EW Program switch | 7. Chaff release power |
2. SRCH button, displays Search Radars on the RWR | 5. EW main mode switch | 8. EW Jammer power |
3. RWR toggle RWR system, enables receiving of RWR data | 6. RF Silent switch | 9. EW RWR power |
10. Flare release power
|
1. ADI | 6. HSI | 11. LOX indicator |
2. CLIMB Indicator | 7. Standby magnetic compass | 12. EPU FUEL Indicator |
3. FTIT | 8. FUEL Indicator | 13. Clock |
4. HSI distance in miles | 9. Pilot Fault Display (PFD) | |
5. HSI course in degrees | 10. Hydraulic Press A and B Indicator |
1. Radar ALT switch | 9. HUD ATT/FPM switch | 17. Power MMC switch (Modular Mission Computer) |
2. HUD Depressible Reticle ON/STBY/OFF | 10. HUD ALT RADAR switch | 18. Power ST/STA switch (Stores Station System) |
3. HUD Test step | 11. Instruments Lights brightness | 19. Power MFD switch (Multi Function Displays) |
4. Air Source selector | 12. Panel backlighting brightness | 20. Power UFC (Up Front Controls= DED and ICP) |
5. Right Hardpoint power switch | 13. Left Hardpoint power switch | 21. Interial Navigation System rotary switch (INS) |
6. HUD DED DATA switch | 14. HUD Vertical Velocity switch | 22. Power GPS switch (Global Positioning System) |
7. HUD DAY/NIGHT switch | 15. HUD CAS/TAS switch | 23. Power Datalink switch (DL), required to Datalink wingman |
8. Instruments Lights brightness | 16. Voice Inhibit switch | positional data and JSTAR updates Clock
|
1. Chaff/Flare Slap switch | 11. M1/M3 selector switch | 21. JFS switch (Jet Fuel Start) |
2. Master FUEL switch | 12. TACAN channel selectors | 22. COMM1 volume/power rotary switch |
3. Engine Feed rotary switch | 13. EXT LTS, Anti collision switch | 23. UHF panel function switch |
4. Air refuel door switch | 14. EXT LTS Position lights switch FLASH/STDY | 24. COMM2 volume/power rotary switch |
5. EPU FUEL switch | 15. EXT LTS Position lights switch Fuselage | 25. Terrain following tone(Not enabled) rotary switch |
6. ALT FLAPS extend switch | 16. Roll Trim rotary switch | 26. Secure Voice volume (Not enabled) rotary switch |
7. IFF master switch | 17. Trim Autopilot/Disc switch | 27. Missile tone volume |
8. C&I Communication/Backup switch | 18. EXT LTS Master switch | 28.Threat tone volume |
9. Main ELEC POWER switch | 19. YAW Trim rotary switch | 29. UHF channel rotary switch |
10. Leading Edge FLAPS switch (lock) | 20. Pitch Trim rotary switch |
------------------------------------------------------------------------
갤러그는 플래티넘 등급인데 현실은 넘사벽이군요.. OTL
머리가 아파옵니다. 아직도 겔러그가 있나요?
하악~하악
근데 잘 보면 단추 몇개들은 쉬운거네요. 불 밝기 조절, 카메라 on/off, voice inhibit switch (이건 쉽게 말하자면 mute? 버튼? ㅋㅋ) =3=3=3
익숙해지기까지가 힘들고 그 다음에는 괜찮지 않을까요?
귀가 잘 안들려도 안 되겠군요.!!
헤깔리네요. 조종사 학교 그만두길 잘했습니다 ^^
이게 없군요...
전투기 아직 멀었어...
영화, 그래비티 보니, 우주비행사는 중국어, 러시아어등 외국어도 열심히 공부해야 하는 것 같더군요... ;;;
비행기가 가장 좋은 건, 교통경찰이 없는 거 아닐까 생각합니다.
전투기 조종하는게 가장 않좋은 건, 아무리 많이 타도 마일이 안쌓인다는게 아닐까 생각합니다.
저걸 다 아는 저는ㅋㅋㅋㅋ 전투기 조종사는 아닙니다ㅋㅋㅋㅋㅋ
대부분 시험봐서 외우겠지만 실제 조종할 때는 저 모든 버튼을 조작하지 않습니다. 이/착륙시 사용하는 계기판과 버튼은 채 10개가 안될 것 같습니다.
물론 위급 상황시 자동항법장치 따위 없을테니 반드시 알아두는 게 좋겠죠.. 우리가 차를 탈 때 꼭 반드시 차 안에 있는 모든 버튼과 계기판을 알아둬야 하는 건 아니듯이 뭐 조종사들도 잘 기억 못 할 확률이 높다고 봅니다ㅎㅎ
(실제로 차 운전할 때 전 주황색등이 딱 뜨면 뭔지 모릅니다;; 그냥 이상이 있나보다 하고 바디샵으로 가죠ㅎㅎ)
댓글 [33]