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SPG internal transfer 후기

푸른등선 | 2013.03.25 06:33:34 | 본문 건너뛰기 | 댓글 건너뛰기 쓰기

안녕하세요. Amex SPG에 제 어카운트와 와이프 어카운트가 각각 있는데 와이프 계정으로 포인트를 급하게 옮길 일이 생겼습니다. 문제는 와이프 어카운트는 만든지 한달이 안되어서 온라인으로 트랜스퍼 처리를 해도 지금은 처리가 불가능하다고 답변이 왔구요. 대신에 SPG홈페이지에서 이메일로 문의를 보내니까 다음과 같은 답변이 왔습니다. 결론은 한달이 안되었어도 같은 주소에 산다는 증명서만 보내면 바로 처리가 가능하다고 하네요. 이메일로 전기세 빌 사진으로 찍어서 첨부해서 보냈더니 바로 트랜스퍼를 해주었습니다. (며칠 걸린다고 하더니만 바로 처리해주네요..^^) 급하게 점수 넘기시는 분들 참고바랍니다. 물론 처리과정에 아무 fee도 없었습니다...SPG도 아멕스 못지 않게 서비스가 좋네요...



Thank you for your recent request to transfer Starpoints from your Starwood Preferred Guest Account.

 

We are unable to fulfill your request at this time as the receiving account is less than 30 days old. Accounts must be at least 30 days old at the time of the request.

 

To immediately complete this request, we require proof of residency--in the form of one of the documents listed below--to be sent to us, within 10 business days from the date of this email, showing the residential address for the member whose account was recently created.

 

1. Drivers License

2. Utility Bill

3. Household bill (must have name and address listed)

4. Voter's registration

 

Please fax the documents to 519-633-3658 or you may scan your documents and email to us at internaltransfers@starwoodhotels.com. Please be sure to list your full name, Starwood Preferred Guest account number and Ref # on the fax.

 

Please keep in mind that internal transfer requests are allowed up to 5 business days to be completed from the date the request is placed on the account.

 

If you did not initiate this request, please immediately email internaltransfers@starwoodhotels.com.

 

We thank you for your continued loyalty to the Starwood Preferred Guest program.

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