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마일모아 게시판   [잡담]
Price Protection 클레임이 조금 힘들어졌네요

해달 | 2017.12.12 17:01:47 | 본문 건너뛰기 | 댓글 건너뛰기 쓰기

아멕스엔 없는 혜택이라 개인적으로 정말 잘 쓰고 있던 혜택이였는데 이번에 클레임 하려고 보니까 과정이 좀 귀찮아진 것 같더라고요.



여느 때처럼 클레임하려고 eclaims 사이트로 들어갔는데,

일단 기존과 달리 existing claim 혹은 new claim에 카드번호와 zip code를 입력하면 phone verification을 매번 꼭 하게 하더군요.


일단 이건 보안 강화 용도인가 싶었는데, 클레임하고 나서 며칠 뒤인 오늘 eclaims 측에서 "Completed and Signed Attestation Form"을 작성해서 보내라고 이메일이 왔네요.


Important Notice: To reduce potential fraud associated with the Price Protection benefit and to make Claimants more aware of the Terms and Conditions of the Program, we are requiring that this Attestation has a wet signature (signed with an ink pen) for certain claims.  This will be mailed to the address you provided at the time of claim submission.   Your claim will be reviewed by a Claims Examiner after we receive the completed Attestation Form with wet signature (signed with an ink pen).   Your claim will be processed once all required documentation has been received.


fraud 방지하기 위해 우편으로 종이가 갈건데 직접 잉크 펜으로 싸인해서 submit 해야 한다고 그러는데,

예전엔 분명 이런게 없던거 같아서 궁금해서 구글링 좀 더 해보니 flyertalk에서 누가 이미 관련 글을 썼더군요:


I spoke with a senior member of management at AGA this morning who had some helpful info to share.

This was instituted in the first place because they were seeing a high degree of fraud, and also a high degree of automated activity (i.e. bots monitoring price changes and then automatically submitting price protection claims). Chubb are the ones who put this policy in place; AGA's role is simply to enforce their policies through the technology they employ.


여기서 말하는 "automated activity"가 저번에 마모에서도 언급되었던 Earny 같은 곳 같은데, 상당히 큰 손실을 입었던건지 이제 제재하려고 하나봐요.


제발 이 혜택 없애는 쪽으로는 안 갔으면 하네요ㅠ_ㅠ


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